رئيس پليس راهور استان فارستعداد جان باختگان حوادث ترافیکی دو ماه اول امسال را برابر آمار پزشکی قانونی در شهرهای استان فارس 67 نفر اعلام کرد که از این تعداد 27 نفر مربوط به شهر شیراز بوده است.
سرهنگ مصطفي عباسي در نشست خبری روز گذشته با اشاره به این آمار گفت: بیشترین تلفات به طبع در شهر شیراز است و بعد از آن شهرهای جهرم، فیرورآباد، فسا و... افزایش تصادفات داشته اند اما در مجموع دردو ماه اول امسال در شهر شیراز نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد جان باختگان تصادفات ۷ نفر کاهش یافته که در مجموع ۲۱ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که به گفته وی تصادفات جرحی افزایش داشته و امسال ۲ هزار و ۵۹۷ تصادف منجر به جرح در درون شهرهای استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ عباسی گفت: بر این اساس تصادفات خسارتی و جرحی طی دو ماه اول سال ۳ هزار و ۹۰۷ تصادف در درون شهرها رخ داده و عمدتا تصادفاتی هستند که منجر به کشیدن کروکی شده؛ چنانچه تا خسارت ۶ میلیون و براساس توافق طرفین در پذیرفتن مقصر، کروکی کشیده نمی شود و با مراجعه به بیمه خسارت پرداخت می شود.
* موتور سیکلت سوارها با 40 درصد کشته بیشترین درصد جان باختگان حوادث ترافیکی دارند
وی با بیان آمار کشته شده ها در حوادث رانندگی گفت: درسال جدید ۴۰ درصد کشته ها موتور سیکلت سوار ها، ۳۶ درصد عابر پیاده و ۲۴ درصد سایر وسایل نقلیه بوده است که آمار مربوط عابر پیاده کمتر شدهاست.
همچنین در این دوماه ۶ هزار و ۴۷۴ دستگاه خودرو و تعداد ۶ هزار و ۴۵۰ موتور سیکلت توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد برخورد با موتورسیکلت سواران افزایش داشته است.
به گفته سرهنگ عباسی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخورد با تخلفات درون شهری افزایش داشته؛ چنانچه۵۸۷ هزار و ۷۳۳ تخلف درون شهری در دو ماه اول امسال اعمال قانون شدهو دوربین هایثبت تصویر و سرعت و دوربین های روی خودرو پلیس نزدیک به ۱۶ هزار و ۶۴۵ تخلف را در چهار راه ها به صورت مکانیزه ثبت کردند.
وی ادمه داد: 225 هزار و 869 تخلف به صورت مکانیزه در 2 ماه اول سال ثبت شده که این تعداد تنها مربوط به شهر شیراز است.
* ورودی صدرا بیشترین تصادفات فوتی شهر شیراز را دارد
سرهنگ عباسی پیرامون مشکلات ترافیکی و نقاط حادثه خیز شهر شیراز گفت: در حال حاضر عمده مشکلات ترافیکی در شهر شیراز در بولوار ورودی شهر صدرا؛ از گلستان تا شهر صدرا است؛ بولواری که در بحث ایمن سازی آن مشکل وجود دارد و متولی خاصی هم ندارد و در حوزه شهرداری شیراز نیست که عمده تصادفات فوتی در شهر شیراز در همین بولوار است.
وی پیرامون برخورد با رانندگان پرخطر ابراز کرد: از ساعت 10 شب تا 5 صبح با رانندگان پرخطر برخورد خواهد شد؛ زیرا آمار برخورد با رانندگان پرخطر نشان داده که بیشترین تصادفات جرحی و فوتی در همین ساعت بوده که در حال حاضر نزدیک به 60 درصد کاهش یافته است.
*نصب دوربین کنترل سرعت تا پایان مهرماه در تمامی بولوارهای شیراز عملیاتی می شود
وی همچنین در رابطه با دوربین های ثبت تخلف اظهار داشت: در بولوار رحمت 70دوربین نصب است که از این تعداد 40 دوربین فعال است و در زمینه نصب دوربین بنا است در تمام بولوارها تا پایان مهرماه دوربین نصب شود چنانچه در حال حاضر در برخی بولوارها هم نصب است اما هنوز زیر بار ترافیک نرفته است.
عباسی خاطر نشان کرد: همچنین 39هزار و 269 برگ تخلف خودروها ثبت شده و در مجموع عملکرد دوربین در مرکز مانیتوری پلیس 281هزار و783تخلف بوده است.رئیس پلیس راهور استان فارس از افزایش ضبط گواهینامه نسبت به دو ماه اول سال 95خبر داد که با ضبط هزار و 55 گواهینامه نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.
*تمهیدات ترافیکی ویژه شب قدر در محدوده مراکز مذهبی
تمهیدات ترافیکی شب قدر موضوع دیگری بود که سرهنگ عباسی در این خصوص توضیح داد: در محدوده مرکزی احمدبن موسی (ع)، سید علاءالدین حسین، علی بن حمزه (ع) و مساجد بزرگ شهر هر سال طرح ها و محدودیت های ترافیکی ویژه این مراسم در نظر گرفته شده و پلیس راهنمایی و رانندگی در استان آمادگی کامل در سطح معابر جهت روان سازی ترافیک را دارد.
وی تصریح کرد: با هماهنگی معاونت حمل و نقل و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، اتوبوس هایی برای جا به جایی شهروندان پیش بینی شده و بنابراین تقاضای ما از مردم این است که حتی المقدور از استفاده از وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.
به گفته سرهنگ عباسی در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، خودرو حتما باید در پارکینگ یا مکان هایی که ممنوعیت پارک وجود ندارد پارک شود و در غیر این صورت خودرو متخلف توسط پلیس اعمال قانون و به پارکینگ منتقل خواهد شد.
موج صدرا...
ما را در سایت موج صدرا دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 26 تاريخ: دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت: 22:48